tirsdag 14. september 2010

High school tradisjoner

Om ca to uker er det Homecoming her på skolen, og med det kommer det mange rare tradisjoner og påfunn. En av tingene folk gjør er at jentene spør guttene om å få "jersey"en (fotballtrøyen?) deres til å ha på seg på Homecoming kampen. Og hvis du tror det bare er å gå bort å spørre så må du tro om igjen. Det er om og gjøre å spørre på artige og orginale måter, og bare fantasien setter grenser.
Noen baker fotballformede kaker og skriver "jersey?" på med glasur som de gir til den de skal spørre. Noen skriver bokstaver på "lyser i mørke" stjerner som de henger i taket på rommet til personen. Andre skriver på vindusruten på bilen, henger opp dikt på skapet, gir de sjokolade og en lapp, får en lærer til å spørre forann hele skolen osv.
Amerikanerne her, er utrolig engasjert og det virker som de har planlagt hvem og hvordan de skal spørre i flere uker. Vi norske har litt mer problemer med å bli like giret og forså opplegget. Men siden jeg bare er i USA en gang, og man må prøve å få mest mulig ut av det, tenkte jeg at jeg likegodt kunne ta del i det.
Så jeg spurte en av guttene jeg har blitt kjent med, som enda ikke hadde blitt spurt. Tegnet en tegning som blandet Halo (xbox spill han liker) og amerikansk fotball (som han spiller), og hengte den inni skapet hans. Tror han likte den, han sa hvartfall ja, så det var jo koselig:)


(han heter Wil btw, derfor skrev jeg "Wil" you give me your jersey;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar